SEO Optimalisatie uitbesteden?

SEO optimalisatie.

Wanneer we gaan googelen op SEO optimalisatie dan zien we de betekenis al snel als volgt uitgelegd:

Definitie wiki:

De term SEO staat voor “Search Engine Optimization” in gewoon Nederlands “Zoekmachine optimalisatie”. SEO is een verzameling van technieken. Deze technieken zijn gericht op het optimaliseren en verbeteren van je website of webshop voor de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google.

 

Wat hiermee bedoeld wordt is dat zoekmachines zoals Google, Bing, Yahoo etc. iedere website of webshop een waarde geven. Deze waarde wordt bepaald door een aantal onderdelen (verzameling van technieken) binnen je website of webshop. De website met de hoogste waarde is de winnaar en wordt het hoogste geplaatst in de organische zoekresultaten.

 

Waarom SEO inzetten?

Als ondernemer wil je graag klanten werven, producten of diensten verkopen. Om dit tot stand te brengen heb je bezoekers op je website nodig. Geen bezoekers, geen verkopen. Maar om deze bezoekers op je website te komen, dienen ze bij het zoeken via zoekmachines als Google wel jouw website te vinden. En laten we eerlijk zijn, we kijken niet snel naar de tweede pagina binnen de zoekresultaten. Oftewel je bezoeker die geïnteresseerd is in jouw product of dienst begint zijn zoektocht met het googelen van de vraag (de zoekterm). Wanneer deze zoekterm aansluit bij jouw website, dan zal deze in de zoekresultaten verschijnen. Zoals eerder vermeld: Jouw positie is afhankelijk van de waarde die Google geeft aan jouw website.

Na het googelen verschijnen er één of meer zoekresultaten. Via deze zoekresultaten kun je met een simpele klik doorgaan naar de webshop of website. Wel dien ik hierbij te vermelden dat het vaak 2 verschillende resultaten zijn. Bovenaan staan de betaalde advertenties. Aangeduid met ADV in een groen/wit blokje. Het aantal hiervan kan variëren van 1 tot 4. Onder deze advertenties verschijnen de organische zoekresultaten (onbetaald). Deze resultaten worden op basis van de gerichte zoekopdracht en de waarde van je pagina/website getoond. Belangrijk dus om een hoge positie te behalen, zodat je hier getoond wordt. En uw voordeel behaalt.

SEO optimalisatie helpt je om een betere positie te kunnen behalen, waardoor je meer bezoeken naar je website of webshop kunt leiden.

 

Zoekmachine optimalisatie is niet alleen kijken naar zoekwoorden met veel verkeer. Ieder zoekwoord kan een andere intentie hebben. Waardoor verkopen niet tot stand komen. Het is dus belangrijk om te kijken naar de kwaliteit van je bezoekers i.p.v. de kwantiteit. Veel bezoekers wil niet altijd zeggen veel verkopen.

De Voordelen

  • Meer bezoekers op uw website
  • Meer verkopen, dus hogere omzet!
  • GRATIS bereik
  • Lagere advertentiekosten (Adwords, FB)
  • Makkelijker een nieuw product lanceren

Waar rekening mee houden!

Een nummer 1 positie behalen is niet altijd even gemakkelijk. Voor concurrende zoektermen vergt het veel tijd en energie. Maar ondanks dit, gaat het financiele vruchten afwerpen. SEO is voor de lange termijn, houdt hier rekening mee.

Waaruit bestaat SEO optimalisatie?

 

Zoals als eerder aangegeven bestaat zoekmachine optimalisatie uit een aantal verschillende technieken. Want uiteindelijk draait er veel om de indexering van uw webpagina’s. Wat bepaalt nu die organische positie? En hoe zorg je ervoor dat uw website hoog geïndexeerd wordt? Om een beetje een idee te geven van wat de technieken inhouden. Worden deze even kort toegelicht.

Techniek

De techniek achter een website dient goed te zijn voor een hoge indexering. Deze zorgt er bijvoorbeeld voor dat een website een snelle laadtijd heeft en goed op alle apparaten te bekijken is (denk hierbij aan desktops, smartphones, tablet etc.).

Content

De inhoud van uw website moet relevant zijn voor de bezoeker. Uw doelgroep is immers op zoek naar informatie en het is belangrijk dat zij deze informatie vinden op uw website. Belangrijk om SEO teksten te schrijven die aansluiten bij de wensen van je doelgroep, zodat deze je online omzet gaan verhogen.

Autoriteit/Linkbuilding

Zoekmachines waarderen websites met een hogere autoriteit. Deze wordt onder andere bepaald door het aantal links naar uw website en de sociale aanbevelingen (bijv. reviews). Let wel op met linkbuilding. Wanneer dit niet correct wordt toegepast zal het in uw nadeel werken.

Usability

Naast de bovengenoemde onderdelen is de gebruiksvriendelijkheid (Usability) van een site ook erg belangrijk. Dit onderdeel is eigenlijk een combinatie van alle technieken. De Usability kan namelijk niet goed zijn wanneer een van de andere onderdelen onder de maat presteert. Een website met een hoge gebruiksvriendelijkheid (usability) is conversie verhogend. Dus wanneer er veel behoeften worden bevredigd bij de bezoekers (conversie), beoordeelt de zoekmachine (bijv. Google) in veel gevallen uw site als een goede site.

Wat kost SEO

De kosten van SEO zijn echt afhankelijk van de volgende factoren:

  • Grote van de website/webshop
  • Complexiteit van de website/webshop
  • De intensiteit van de concurrenten
  • Het aantal concurrenten
  • De technische mogelijkheden van de website/webshop
  • De vraag van de markt

De bovenstaande factoren kunnen invloed hebben op de tijd – en dus prijs – die noodzakelijk is om je website of webshop te optimaliseren.

No cure, No pay!

Er zijn marketeers die de no cure no pay methode handhaven, maar dit businessmodel past niet binnen de normen en waarden die SMART Marketing Online wil nastreven.

Garantie: Positie 1 in Google

Helaas kunnen wij geen garanties geven voor een nummer 1 plek in Google. Dit is alleen mogelijk wanneer er weinig concurrentie is. Of bij niet zinvolle zoektermen.

Wilt u graag offerte ontvangen?

Heeft u nog vragen over SEO Optimalisatie, wilt u graag een geheel vrijblijvende afspraak maken of een offerte ontvangen? Neem dan telefonisch contact op middels 06-55868968 of geef via het contactformulier aan wanneer u graag teruggebeld wilt worden.

 

We kunnen na een kort gesprek desgewenst een geheel vrijblijvende offerte voor u maken. Zodat u weet wat u kunt verwachten.

Contact opnemen

Call Now Button